Kontakt

Email mého blogu: kapra.mrk.cz@seznam.cz

Pokud máte nějaké připomínky, rady, kritiku atd. klidně pište :)

Otava u Zvíkova

Od pátku do neděle jsem se vypravil se dvěma kamarády rybařit na Otavu kousek od Zvíkova. Po příjezdu jsme se ubytovali na kamarádově chatě a šli zakrmit. K zákrmu jsme použili 1 kg partiklu a 1,5 kg boile. Partikl jsme házeli do vody raketou, boile kobrou. Další den ráno ( v sobotu ) jsme začli chytat. Na jeden prut jsem si dal poloprůběžnou montáž s 50  gramovým olůvkem v závěsce. Návazec jsem měl z pletenky, délka 20 cm, háček vel 6, ananasové boile 16 mm + pop-up umělá kukuřice s příchutí ananasu. Kmenový vlasec 0,30 mm, prut  o délce 3,30 s vrhácí zátěží do 80 gramů. Na druhý prut jsem dal 30 gramové olůvko, taktéž poloprůběžná montáž, kombinovaný návazec, 25 cm, háček vel. 6 pod háčem bylo boile 3XL + pop-up tutti frutti, k tomu všemu jsem přidal pva punčošku s nadipovánými jahodovými peletkami. Kmenový vlasec jsem měl 0,28, prut dlouhý 2,7 m s vrhací zátěží do 40 gramů. V záloze jsem měl připravený feeder navázaný na průběžno: závěska, 10 gr krmítko, 35 cm návazec, háček 6 na kterém byli dvě zrnka kukuřice. Odpoledne jsem vytáhl jeden prut na boile a místo něj jsem nahodil feeder, na který jsem do večera chytil asi 5 cejnů okolo 40 centimetrů a jednu plotici. Kamarád měl dva pádaky na boile, bohužel obě ryby spadly, na feeder vytáhl asi 3 cejny. Druhý kamarád měl jízdu na chobotnicové boile, ryba také bohužel spadla, to ale k rybařině patří ... Posledním dnem naší mini výpravy byla neděle. Montáže byly stejné, akorát jsem změnil nástrahy: na jeden prut jsem dal chobotnici, na druhý pop-up česnek/kreveta a potápivou kuličku losos/skopex od firmy Jet Fish. Bohužel se nevyplatilo. Jedinou rybu výpravy chytil kamarád na již zmiňovanou kombinaci: pop-up česnek/kreveta + potápivá kulička losos/skopex od firmy Jet Fish. Kapřík měl krásných 58 centimetrů, nakonec ne moc vydařeného rybolovu rozdohně potěšil. Výprava nedopadla podle našich představ, ale přesto jsem si chvíle strávené u vody krásně užil. Snad někdy příště budem úspěšnější :))

Průměrná známka: 2,67

Komentář ke článku (2)

Feeder a boili ve Voznici

Vypravil jsem na rybník ve Voznici, chytal jsem na feeder a boili. Na feederu jsem měl průběžnou montáž s 10 gr krmítkem, 0,16 mm návazcem a 10 háčkem. Prut s boilem jsem měl navázáný na poloprůběžno, kombinovaný návazec, háček vel 6.

Jako nástrahy jsem použil:

feeder- masní červi+kukly

kaprařina- boile 3XL+pop-up kukuřice ananas

Chytačka se moc nevydařila, krom dvou asi 10 cm kapříků, kteří mě dost překvapili. Snad někdy příště bude štěstí na mé straně :)

Komentář ke článku (0)

Anketa:Chytli jste někdy tak malého kapříka ?
A) Ano 25%
B) Ne 75%
Hlasovalo 4 čtenářů.

Dnešní chytačka na rybníku Papež

Zdarec, i přes ukrutné vedro jsem se navečerel odhodlal na ryby. Sbalil jsem vše potřebné a vyrazil k rybníku Papež který mám od domova cca 300 metrů. Po příchodu k vodě jsem si rozbalil věci a šel chytat. Chytal jsem na feeder a druhý prut jsem měl na položenou. První půl hodinu se kromě malých drbanců nic nestalo. Potom jsem měl asi 5 záběrů na feeder, 4 jsem proměnil v můj prospěch, byli z toho 4 cejnci. Na prutu který jsem měl na položenou se i přes opakované přehazování nic nestalo. U břehu jsem  viděl pár bublin a tak jsem neváhal na háček dal 3 červi a nahodil. Po 10 minutách se čihátko pomalu zvedalo, až do stavu kdy bylo těsne pod prutem, následoval zásek a úspěšné zdolání cejna, měl zhruba 35 cm. Při pouštětí už bylo pořádná tma, proto jsem vše zabalil a šel domů.

Montáže:

feeder- klasická průběžka, 15 gr. krmítko, návazec z 0,16 fluorokarbonu délka 35 cm, háček vel. 10

položená- pružinové krmítko na průběžno, návázec z tenké pletenky, háček vel 8.

Nástrahy/návnada:

Na háček jsem použil masňáky a rohlíkové boile. Jako směs do krmítka mi postačila levnější ( 70 kč/kg ) krmítková směs určená pro lov s feederem.

Mějte se hezky a užívejte si naplno chvil strávených u vody :)

Komentář ke článku (6)

Anketa:Chytali jste už na rybníku Papež ?
A) Ano 40%
B) Ne 60%
Hlasovalo 5 čtenářů.

Dnešní Berounka 2 - Zadní Třebáň

Dnes jsem se vypravil na Berounku v Zadní Třebáni po delší době vyskoušet vláčku. Použil jsem feederový prut ( 2,7 m 20 - 40 gr ), naviják vel. 3000,   vlasec o průměru 0,20 mm. Možná se dívíte že jsem chytal s feedrem, ale mě při vláčce sedí víc feedrový prut, než vláčecí. Věděl jsem že bude málo vody, ale tak málo jsem nečekal. Nasadil jsem do karabinky s obratlíkem červeno-modro-bílého smáčka a šel chytat. Chytal jsem z vody a postupoval podél polovyschlého jezu na druhou stranu. Do půlky jezu jsem kromě vázek nic nechytil. Pak jsem narazil na hejno okounů a tloušťů. Zhruba 20x jsem nahodil a nakaždý nához byl opatrný záběr, skoušel jsem sekat vše co šlo, nic z toho ale nebylo. Myslel jsem že to nedobírají protože smáček je moc velký, proto jsem smáčka vyměnil za menšího fialovobílého rippera s 2 gr hlavičkou s háčkem bez protihrotu. Okounci pak začali brát lépe, vytáhl jsem jich asi 7, dva mi spadli ( jeden mohl být větší ), všichni měli do 25 centimetrů. Když už jsem měl okounů dost, zaměřil jsem se na tlouště, použil jsem malý wobler. Jeden krásný tloušť okolo 45 centimetrů woblírek bohužel netrefil, náladu mi ale spravil tlouštík který měl 38 cm. Nato jak bylo málo vody z mého pohledu celkem vydařený den na Berounce.

V diskusi se klidně ptejte na to co vás zajímá :)

Komentář ke článku (0)

Anketa:Chytali jste v Zadní Třebáni pod jezem ?